https://t.me/FilmOnersene

Bir Kadının Parçaları

Pieces of a Woman
Kaynak 1
Hata Bildir ×
Film Bilgileri
2 ay önce eklendi
Bir Kadının Parçaları
190 izlenme
IMDb: 7.1
Kornél Mundruczó’nun 2018 yılında Polonya’da sahnelediği aynı adlı tiyatro oyunundan uyarlanan Pieces of a Woman, plan sekans çekilen 22 dakikalık doğum sahnesinde de bu tiyatro estetiğini yansıtıyor. Karakterlerle birlikte kamera da evin bir odasından ötekine geçerken, bir tiyatro salonunda adeta ön sıradan izlermiş gibi şahit olduğumuz bu gerginliğin her anı izleyiciye de geçiyor. Mundruczó tüm bu süreç boyunca bir kez bile kesme yapmayarak, izleyiciye gözünü kaçırma, o anın içinden çıkma fırsatı tanımıyor. Görüntü yönetmeni Benjamin Loeb’in etkileyici bir iş ortaya koyduğu doğum sahnesinin bu kadar ön plana çıkması, sahnenin çarpıcılığı kadar filmin geri kalanının ne duygu yoğunluğu ne de teknik açıdan bir daha bu seviyeye ulaşamıyor olmasıyla da alakalı aslında. Pieces of a Woman, her ne kadar güçlü oyunculukları ve iyi yazılmış sahnelerle dolu senaryosuyla son ana kadar belli bir standardı koruyor olsa da, bu durum en üstte başlayıp gitgide düşen bir grafiği olduğu gerçeğini değiştirmiyor. Sean ve Martha’nın bebeklerini kaybetmesinin ardından hikâye iki koldan ilerliyor. Bir yandan Sean ve Martha bu kayıpla farklı şekillerde başa çıkmaya çalışmalarının etkisiyle birbirlerinden gitgide uzaklaşırken, bir yandan da Martha’nın annesi Elizabeth (Ellen Burstyn)’in olaya dâhil olması işleri daha da karıştırıyor. Normalde bir türlü anlaşamayan Elizabeth ve Sean, hem Martha’nın bebeğin bedenini üniversiteye bağışlamasına engel olmak, hem de bu trajediden sorumlu tuttukları ebeye karşı dava açmak için birlik oluyor. Bu zor dönemde yanında olması gereken Sean’ın, aksine annesiyle birlik olup karşısında durması, Martha’nın içinde olduğu çukuru daha da derinleştiriyor. Altı yıl sonra yeniden alkol ve uyuşturucu madde kullanmaya başlayan Sean ise davaya bakan avukat (Sarah Snook) ile birlikte olmaya başlıyor. Doğum sahnesinde izleyiciyi bir saniye bile aksiyondan uzaklaştırmayan Pieces of a Woman, bir noktadan sonra hikâyesini bir anda birkaç haftalık atlamalar yaparak, yavaş yavaş dağılan bir evliliğin sadece kırılma anlarına kamerasını çevirerek ilerliyor. Bu kırılma anlarına odaklanma tercihi, özellikle üçüncü perdede büyük kavgalardan ve kriz anlarından ibaret bir film ortaya çıkarıyor. Yine de tüm bu süreçte bile Pieces of a Woman’ı benzerlerinden ayıran zekice dokunuşlar bulmak mümkün: Suçlayacak birini bulamamanın yarattığı boşluğun karakterler üzerindeki tahribatını anlaması, bir süre sonra üstü kapalı şekilde de olsa bebeğini kaybeden kadının suçlanması, acısını kendi içinde yaşadığı için başkaları tarafından yargılanması, “başkaları ne düşünür” kaygısıyla ses çıkarması yönünde bir beklentinin oluşması; kişisel deneyimden güç alan bu zekice dokunuşlara örnek gösterilebilir. Üçüncü perdede kendini gösteren sorunlar, finale yaklaştıkça iyiden iyiye belirgin bir hâl alıyor. Mahkemedeki ifadesi sırasında Martha’nın suçlanmasının imadan çıkıp somut bir hâl alması toplumdaki bu sorunlu yaklaşıma dair o ana kadar kurulan nüanslı anlatımı zedelerken, Martha ve Sean arasındaki bağların tamamen kopmasının Elizabeth’in Sean’ı parayla ikna etmesiyle gerçekleşmesi de filmin geri kalanıyla pek uymayan bir final yaratıyor.
Yönetmen:
Yapım Yılı:
Bunlara da Bakın
Yorumlar 0 Yorum
https://t.me/FilmOnersene
Reklamı Kapat