https://t.me/FilmOnersene

Şekerpare

Şekerpare
Kaynak 1
Hata Bildir ×
Film Bilgileri
4 hafta önce eklendi
Şekerpare
65 izlenme
IMDb: 8.0
Karakol amiri Ziver Bey ile çalışan ve ona çok saygı duyan Cumali genelevde çalışan Şekerpareye aşık olur. Ancak Şekerpareye Ziver Beyde ilgi duymaktadır. Şekerparenin de Cumaliden hoşlandığını anlayan Ziver genelev üzerindeki kontrolü arttırmaya çalışır. Hatta işleri evi kapatmaya kadar götürür. Ancak içlerine Cumaliyi de alan Letafet Hanım ve kızları Zivere hiç ummadığı bir oyun oynayacaktır. Film, bir Galata genelevinde sermayelerin şarkı söylemesiyle açılıyor. Galata ve civarının hayatı hakkında olan bu şarkıyla birlikte genelevde çalışan kadınların aynı zamanda filmin anlatıcısı olduğu anlaşılıyor. İlk sekansta dördüncü duvarı yıkarak, evin salonunda dans eden kadınlarla izleyiciyi göz göze getiren Atıf Yılmaz, böylece hikayeyi kimin ağzından anlattığını da belli etmiş oluyor. Bu sahnenin devamında Galata’daki düzenin bir özeti aktarılır ve Ziver’i ilk defa görürüz. Hurşit ile birlikte, her perşembe olduğu gibi esnafı dolaşmaya çıkmıştır. Haraçtan bıkan esnaf, bireysel şikayetlerin ardından küçük bir ayaklanma çıkarır ve karakola yürümeye başlar. Ancak Ziver’in hazır cevaplığı ve işleri idare etme yeteneği sayesinde bu ayaklanma yatışır. Parasını geri isteyen esnafı “Padişahım çok yaşa!” diyerek susturan ve ayaklanmayı üst idareye şikayet etmekle tehdit eden Ziver, böylece Osmanlı’nın son zamanlarındaki yozlaşma kültürünü olabilecek en net biçimde göstermiş olur. Ziver’in esnafı ikna etmeye çalıştığı sırada attığı nutuğa denk gelen Cumali, Serkomiserine hayran kalır. Hurşit’i suçlu gösteren Ziver ile Hurşit arasındaki güvene dayalı ilişkinin dayanakları da bu sahne ve devamında kapalı kapılar ardından gösterilir. Şekerpare’nin toplumsal altyapısı, filmin ön planındaki aşk hikayesi ve entrika temasıyla güçlü bir bağ kurar. Bir dönem filmi olması sebebiyle toplumsal ögeleri göz ardı etmeyen Atıf Yılmaz, dönemin sokaklarını ve hane içini de gözlemleyerek iki yüzlü yaşam tarzlarına ve kapalı kapılar ardında yaşananlara dikkat çekiyor. Ziver’in Peyker ile olan ilişkisi bunun en net örneği olarak karşımıza çıkıyor. Otorite korkusunun toplumsal hayata edilgen etkileri pek çok farklı şekilde kendini gösterebiliyor. Bu yansımalardan bir diğerinin de, genelevde çalışan kadınların “sermaye” olarak adlandırılması olduğu söylenebilir. Filmde göstermelik yaşanan hayatın yüzeyselliğinin altında, Cumali hariç herkesin sırları ya da toplumsal normlar karşısında utanması gereken hataları olduğunu vurgulanıyor. Toplumsal çarpıklık ve yozlaşmışlık bir alışkanlık halinde devam ediyor ve senaryo içerisinde, farkında olmadan bütün bağlılığıyla düzenin devamı adına hareket ederken düzeni bozan Cumali’nin varlığı resmi değiştiren unsur oluyor. Cumali’nin saflığı ve otoriteye olan bağlılığı, onu filmin hem kahramanı ve hem de kurbanı yapıyor. Cumali, Ziver’in kurtulmak için yaptığı planın ortasında buluyor kendisini. Öte yandan bu planın bir parçası olabilmek için geneleve gittiğinde orada çalışan Şekerpare’ye aşık oluyor birdenbire. Cumali’nin saflığı ve iyi niyeti, aşık oluşunun ardından daha da net tasvir ediliyor. İki yüzlülüğü reddeden ve içinden geldiği gibi, doğru bildiği şekilde hareket eden Cumali, yine aşağılanan ve alay edilen oluyor.
Yönetmen:
Yapım Yılı:
Ülke:
Etiketler:
Bunlara da Bakın
Yorumlar 0 Yorum
https://t.me/FilmOnersene
Reklamı Kapat