https://t.me/FilmOnersene

Tereddüt

Tereddüt
Kaynak 1
Hata Bildir ×
Film Bilgileri
1 ay önce eklendi
Tereddüt
98 izlenme
IMDb: 6.5
Şehnaz, 30’larının başında, uzmanlığını yeni bitirmiş ve bir sahil kasabasında mecburi hizmete başlamış bir psikiyatrdır. İstanbul’da, özenle kurduğu, hiçbir şeyin eksik değilmiş gibi göründüğü dünyasında, başarılı ve karizmatik kocası Cem ile kusursuz olduğunu düşündüğü bir evlilik sürdüren Şehnaz, bir yandan da İstanbul'dan çok uzak olmayan bu kasabada bir bağ kurmadan ve yerleşik bir düzene geçmeden yaşayarak, her hafta sonu İstanbul’daki evine gidip gelir. Özlemle dolu her hafta sonu yapılan bu gidip gelmelerin arkasında aslında derinde yatan bir mutsuzluk, Cem’in narsist istekleri karşısında tutulup kalmış kırılgan bir cinsellik ve yüzleşmekten uzak, ötelenmiş korkular yatmaktadır. Fırtınanın gelmeden önce yaratmış olduğu sağır eden derin sessizliği ile başlayan Yeşim Ustaoğlu’nun son filmi Tereddüt, iki kadının çığlıklarında yıkanıyor ve boğuluyor. Ustaoğlu tarafından senaryosu yazılmış ve yönetmenliği yapılmış olan film, farklı geçmişlerin gölgesinde ama aynı kabusun içerisinde yaşayan iki kadının hikayesini anlatıyor. Funda Eryiğit tarafından canlandırılan Şehnaz karakteri modern algıların içerisinde kendine etiketler bütünü bulabilecek olan bir kadındır. Şehirli bir kadındır ve özgürlüğü ile maddi-manevi bir alan içerisinde kendi söylem alanını oluşturmuştur. İstanbul’da modern toplumun yansıması olan modern dairesinin içinde partneri ile bir hayat geçirirken işi gereği şehir dışındaki bir hastaneye giderek mesleğini yerine getirir. Psikiyatrist olan Şehnaz yuva dediği aitlik alanına uzak kaldığı zamanlarda partneri Cem (Mehmet Kurtuluş) ile Skype üzerinden seks yapar ve bedeni üzerindeki hazsal özgürlüğü yaşar. Bu modern hayatın içerisinde yaşayan kadın temsilinin yanında beyazperdede izleyici başka bir temsil alanına daha dahil edilir. Bu alanın sınırları ise geleneksellik ve öğretilerin katılığı ile çizilmiştir. Bu alanda yer alan kadın ise Ecem Uzun tarafından muazzam bir performans ile dile ve bedene getirilen Elmas’tır. Elmas henüz 15 veya 16 yaşında bir gençtir ancak aynı zamanda da köleleştirilmiş bir kadının suretidir. Elmas ailesi tarafından kendinden oldukça yaşlı bir adam (Serkan Keskin) ile evlendirilmiş ve bir eve hapsedilmiş bir kadındır. Bu hapis içerisinde hem kocasının seks kölesi iken hem evin hizmetçisi ve mahkumu aynı zamanda da kocasının annesine (Sema Poyraz) bakan bir bakıcıdır. Evin içerisinde sadece nefes alabildiği ve bu nefesi de sigara dumanı ile takas ettiği yer olan balkon ise Elmas için kurtarılmış bölge olan tek yerdir. Bu bölgenin fırtına ile kesiştiği gün ise hikayenin iki kadını için kesişmenin, bir olmanın ve parçalanmanın vakti gelir. Filmin ana ekseninde yer alan Şehnaz ve Elmas suyun içerisinde yüzen iki ruh olarak karşımıza çıkıyor. Şehnaz modern kadın algısının bir ürünü olduğu için seks, alkol, dış görünüş gibi toplumsal eril duvarını aşabilmiş özgür bir kadın olarak karşımıza çıkıyor. Bu özgür kadının ruhunu temsil eden su ise kayalara vuran ve kayaları hareket ettirmeyi istercesine kabaran, büyüyen dalgalar olarak karşımıza çıkıyor. Bununla beraber ataerkil düzenin ve eril hegemonyanın şiddetine maruz kalmış ve içeri hapsedilmiş kadının temsili olan Elmas’ın ruhunu yansıtan su ise asla görmediğimiz ama sesini duyduğumuz, varlığını hissettiğimiz yağmur olarak karşımıza çıkıyor; çıplak gözle görülmese de çığlıkları ile duvarları delebilen bir su. Ya da Elmas’ın hayata karşı isyan edebildiği tek alan olan nefes alma alanında kendini rahat hissettiği yer olan dingin bir deniz. Kadınların su ile girmiş olduğu bu ilişki tıpkı cinsellikleri ile girdikleri ilişki gibi onları bir noktada temsil ediyor ve yıkıyor. Suyun kutsallığı (abdest) içerisinde aynı zamanda öldürme gücünün de varlığı (fırtına) onu tam da ikircikli bir yapının merkezine alması gibi filmde de kadınların cinselliklerinin ikili yapısı hikayenin ana çatısını oluşturuyor. Bedeni ile olan ilişkisinde tatmin olmak için özneliğini kullanan ama partnerinin bencilliği ile tekrar eril bir tahakküm altına sokulmaya çabalanan Şehnaz’ın hikayesinin yanında izleyici, cinselliğin ve yatağın erkek için bir savaş alanı olduğu ve kadının bedeninin eril devlet kurumu ile satıldığı Elmas’ın hikayesini görüyor. Bu görme alanında ise hem cesur hem de bir o kadar izlemesi zor seks sahneleri ile izleyicinin gözü filmle kesişiyor. Tereddüt filminin içinde farklı geçmişlerin ve temsillerin birer yansıması olan bu iki kadının hikayesi karşılaştığı anda; Ustaoğlu tarafından farklı bedenler aynı psişe içerisinde ters yüz ediliyor ve ortaya suyun yoğurduğu muazzam bir ruh anlatısı ortaya çıkıyor.
Yönetmen:
Yapım Yılı:
Ülke:
Etiketler:
Bunlara da Bakın
Yorumlar 0 Yorum
https://t.me/FilmOnersene
Reklamı Kapat